Czuje,że teraz dostaniesz od moderatora taki link : http://forum.octaviaclub.pl/search.php
[O2] BMN częsty check...Słabiej się zbiera z dołu...logi
Zwiń
X
-
[O2] BMN częsty check...Słabiej się zbiera z dołu...logi
Witam
Od dłuzszego czasu borykam sie z tym błedem i zaczyna mnie denerwować, czestotliwoscia check i odłacza turbo.
000665 - Regulacja ciśnienia doładowania
P0299 - 006 - Przekroczona granica regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00000001
Priorytet błędu: 5
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 21
Przebieg: 250189 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 11:25:58
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2304 /min
Moment obrotowy: 280.0 Nm
Prędkość: 102.0 km/h
76.05 %
Napięcie: 14.69 V
Ciśnienie: 2343.0 mbar
Ciśnienie: 1618.8 mbar
za którymś checkiem czasami wskakuje ale bardzo rzadko
004711 - Zawór pompowtryskiwacza cylinder 3 (N242)
P1267 - 006 - przekroczono granicę regulacji - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 14
Przebieg: 249722 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2000.00.00
Czas: 17:44:53
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 2464 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 75.0 km/h
80.34 %
Tekst: 5.000 uF
Tekst: 15.00 mJ
Tekst: 7 mJ
Nieznane dane, B/D: 000 000 000
Kody gotowości: B/D
Tak to nie ma problemu .
Wiec od poczatku.Paciet to Skoda Octava 2 RS 2.0 tdi BMN
Autko mam juz prawie 2 lata, ma na budziku w chwili obecnej 250 tys. Problem meczy mnie od zeszłych wakacji , jak było powyżej 30 stopni na dworze to zapałał się check 99% jak wjeżdżałem na wzniesienia.
Z czasem temperatura przestała odgrywac role i zapalał sie juz bez wzgledu na temperature ale tez jak były wzniesienia,zazwyczaj rano pod odpaleniu i pierwsza górka ..Od poczatku z okresem co 1,5 miesiąca do czasu az zapalał sie kilka razy dziennie. Wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym i pomogło na tyle ze auto przed zabiegiem wkręcało sie na 1,2,3 biegu na około 75% swojej mocy ,4,5,6 około 100-120 km na godzine i check(ale tylko na 4,5,6 biegu jak przekroczyłem około 2200 obrotów)Z czasem wymieniłem czujnik na nowy ale nie za wiele to dało , z tym ze błąd załapywał na 5 i 6 biegu tylko!
Jak sie jeździłem dynamicznie kręciłem silnik było wszystko ok,ale jak jechałem szybciej na obwodnicy i zwolniłem do 100 km bo ktos albo zajechał albo wiecie najpierw sie wjeżdża na pas a później patrzy czy cos jedzie ,przy mocnym naciśnięciu gazu odraz "spirala " na desce.
Tej zimy pojawiał sie błąd ale rzadko,ale jak sie cieplej zrobło to częstotliwość wzrosła.Po zgaszeniu silnika moc powraca.
Co do napraw mi wiadomych:
Przy 150 tys wymieniono podobno wtryski w akcji serwisowej w niemczech.
Wymieniłem kolektor dolotowy z BDK bez klapek bo moje juz miały na ośce przedmuch,elektrozawór zostawiony -zaślepiony przewód.
Podmieniałem elektrozawory na inne- bez zmian.
Auto ma boxa- po ściągnięciu takie same objawy,wiec wnioskuje ze to nie on jest przyczyna.
Zaobserwowane ze autko słabo sie zbiera z dolnych obrotów(nie tak jak na początku).
Dpf siedzi ale przez dwa lata zapaliła sie kontrolka raz , i nigdy jej więcej nie widziałem w dniu zakupu zapełnienie filtra wynosiło 68 %popiołu ale autko śmigało i nie miało problemów, w chwili obecnej jest 78%,tez śmiga choc wydaje mi sie że jest trochę słabsze )
Choc duzo jezdze po miescie ,trasy tez często latam.
A z zwiazku że słyszałem różne opinie co jest usterka nie mam ochoty kupować nowego silnika bo komus sie wydaje ,wydać pieniądze i problem pozostanie,a chce usunąć usterkę.
Vag widzi to ciagle:
Tryb 03: Kody błędów związane z emisją spalin
Adres 7E8: Nie znaleziono błędów.
Dołączam logi;
basic settings
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Statyczne
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Dynamiczne
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
To wszystko z moich obserwacji.Podejrzenia moje ,albo ten wtrysk albo dpf.
Proszę kolegów o analizę logów.
-
-
Co prawda błędy tego nie sugerują ale sprawdź czy nie przepaliła się rurka łącząca chłodnice spalin z EGR. Miałem ten problem i dołu nie było, błędy były.
Potem od razu obejrzyj samą chłodniczkę spalin też. Czasem lubią się rszszczelniać. Efekt ten sam + ew. syczenie.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Powiem ci szczerze ze po wymianie kolektora(a było to troche czasu temu,ale obiawy takie same przed i po wymianie ) czuc jakby troche spaliny ale tylko w okolicach dolotu, rurka wyglada na cała , zastanawiam sie czy nie spieprzyli czegos przy wymianie kolektora ...Bede musiał go chyba sciagnac i zobaczyc co go boli.
Komentarz
-
-
Ja właśnie spieprzyłem rurkę w czasie wymiany swojego kolektora ;-)OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Sam ją popsułem bo nie zauważyłem, że jest przykręcona do bloku silnika w mniej więcej 1/3 długości, przy pomocy blaszki. Trochę siłowo ją potraktowałem bo przeszkadzała mi w dojściu do 1 ze śrubek EGR-u. Dokładnie przy tej blaszce zrobiła się dziura a tak niefortunnie ten przedmuch tamtędy wychodził, że do złudzenia przypominało to nieszczelność dopiero co przykręconego kolektora. Ale ja się z tym miałem ! :-)OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
przemik, tak - nie było dołu. Robiłem logi i doładowanie żądane zrównywało się z zadanym przy ok. 3300-3500rpm. A to już fajne nie było.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Raz spirala a innym razem dałem radę "checka" wywołać nawet ;-)OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Czyli komputer rozne interpretowal błąd.
U mie jest zazwyczaj przy pierwszym odpaleniu np rano jak auto stalo przez noc(albo okolo 8 godz-srednio co 200-300 km ) ale to odrazu idzie wyczuc ,dajesz gazu a ono nie idzie tak jak powinno np na 5 ,czasami zejscie na 4 i przeciagniecie na obrotach do 3500 pomaga przed spiralka ...
musze zajrzc do tego przewodu choc nie ukrywam ze teraz zbytnio nie mam czasu na to :/
Komentarz
-
-
Różnie interpretował bo w międzyczasie szukałem przyczyny i nieświadomie ruszałem tą rurkę raz bardziej a raz mniej otwierając nieszczelność. Jak przypadkiem ją przymknąłem to była różnica na plus w zachowaniu się auta. Ale logi nadal nie były za ciekawe...
Zajrzeć tam to dość niewygodna sprawa. A wymiana tej rurki to już masakra... Poddałem się po 2 godzinach i pojechałem do mechanika. Ten walczył ze 3 godziny i dał radę w końcu.
Sprawdź na początek czy przy odpalonym silniku nie czuć spalin pod maską lub/i czy ich nie widać przy przegazowaniach. U mnie to był ewidentny objaw nieszczelności.
Poza tym - musisz zrobić logi. Miałem też kiedyś problem z pompa vacum. Ale to wyszło na diagnostyce u tunera przed robieniem softu.
jeszcze jedno: w kwestii sterowania doładowaniem to obejrzyj przewód idący do zaworu sterującego turbiną (okolice podszybia). Często przecierają się przewody w tym plastikowym peszlu. Może tam coś krzaczy...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Wiesz mam nieszczelność, w okolicy egr , tam gryzie w oczy :/
a z boku nic, właśnie najbardziej jest okopcone w okolicy egr.
Myślałem ze to uszczelki 3 razy rozbierane, i nie pomogło dla tego obstawiałem kolektor.
Przewody sa cale sprawdzałem po kolei ,wyciągnąłem wszystkie...
[ Dodano: Wto 21 Kwi, 15 23:04 ]
ps .logi zrobiłem są u góry :twisted:
Komentarz
-
-
U mnie też to wyglądało jak nieszczelność z EGR. Nawet go 2 razy przez to rozbierałem. A na koniec okazało się, że to ta zasrana rurka...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Dojście jest tak dramatyczne, że nie masz co się łudzić. Nawet samą nieszczelność ciężko mi było zlokalizować/zobaczyć... Bardziej na wyczucie to robiłem i patrzałem gdzie okopcone było. Musisz na początku znaleźć śrubkę mocującą rurkę od czoła bloku silnika. Pomiędzy przewodami jest małe uszko i nakrętka, chyba na klucz 10 albo 12 (na grafice widać o co chodzi). A potem już tylko nurkować z lampką, komórką etc. i szukać dziury w całym :-)Załączone plikiOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
A na drugim zdjęciu zaznaczyłem dokładnie gdzie miałem okopcone od tej nieszczelności.
[ Dodano: Wto 21 Kwi, 15 23:30 ]
Podobno można sprawdzić to zwykłą pianką do golenia. Przedmuchy zaraz widać :-)Załączone plikiOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
Komentarz